30 november 2015

Babynest

Nu har det blivit första advent.
Alla julklappar är införskaffade, första julskinkan är klar, material till julpyssel inköpt, ljusstakar, tomtar och ljusslingor är framtaget.

Man skulle kunna tro att jag skall visa er en fin klänning, byxa eller juldekoration jag gjort, men så blir det inte.
Jag ska visa er ett babynest som jag gjorde för ett par veckor sedan till en god vän.
Jag ville göra ett riktigt vackert och neutralt babynest så det kan passa både detta lilla barn och kommande syskon.
Detta nest blev så vackert att jag önskade att jag hade en egen liten bebis och lägga i det.

Jag gick all in på spets och söthets-faktor.







Detta babynest gjorde jag lite större än ett vanligt, (60x30 cm), jag tycker att dem vanliga är lite små och man kan bara ha den under en så begränsad tid. Jag gjorde dock inte detta nest fullt så stort som ett tidigare jag visat upp här på bloggen, med John blund på.
Jag gjorde detta lika långt som ovanstående men något smalare och denna storleken tycker jag blev helt perfekt, man kan ha den längre tid och den är inte stor och otymplig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar