8 augusti 2014

Muddbyxor i både jogging och velour

Dagisstarten börjar närma sig med stormsteg och det är dags att gå genom garderoben och klädlådorna för att inventera vad som finns.
Byxor är något jag tycker går åt en del på dagis, mer än tröjor faktiskt. Jag brukar se till att det finns tre ombyten på plats. Muddbyxor/joggingbyxor är perfekt att ha liggandes i dagislådan, de är mjuka, lätta att leka i och tar liten plats.


Just sådana byxor fanns det inte gått om i garderoben och de som fanns i klädlådorna efter pojkarna var mest i mörka och murriga färger. Så det var bara att ta fram lite gladare tyg, fixa till ett bra mönster och trä symaskinerna.





Jag gjorde tre byxor i lite tjockare joggingtyg...





och ett par i velour.


Nu är min dotter bara 1 år så hon har ju inte egentligen någon användning av fickor på byxorna, men det är en snygg detalj och ger lite mer liv i kläderna.
Alla byxor är i storlek 86 men passar fint på min lilla 1 åring, något långa i benen men mudden går att vika upp så då blir dem perfekta.

Velourbyxor är något både jag och mina pojkar gillar skarpt, dock tycker inte min man om tyget så jag försöker begränsa antalet kläder med detta hemma.
Men ibland får ha stryka på foten och stå ut med det tyget för lite velourbyxor får det allt bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar