1 april 2014

Kepsmössor till brorsbarn

Eftersom det var ett väldigt fint väder i lördags med mycket sol och värme så passade jag på att göra födelsedagspresenter till mina brorsbarn. En i förskott och en i efterskott.
Just nu passar kepsmössor, eller Meps om man hellre vill säga det, väldigt bra.





Dottern visste jag älskade kaniner och hon hade blivit så glad för sin svarta kaninmössa hon fick i julklapp, så jag tog helt enkelt ett rött kanintyg till henne. Jag valde att ha ett vitt tyg på insidan i själva mössan för att bryta av mot allt det röda. Kaninerna är även tryckta med en annan tecknik än vad det brukar vara på tygerna, trycket ligger liksom på tyget och inte i. Så den blev även mjukare med det vita på insidan än vad den skulle blivit med kanintyget.


Till killen tog jag det svarta tyget med multistjärnor, han gillar stjärnor och färgglatt så detta kändes perfekt till honom. Jag valde här att ha insidan på mössan svart samt även undersidan på kepsen blev svart. Jag var rädd för att alla olika färger i det andra tyget skulle störa ögonen och när den var klar var det helt rätt val att ha svart på undersidan. Den blev kanonbra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar