19 mars 2014

Liten påfyllnad av tyger

I går var jag, min dotter och min mor i väg på en liten tur till tygaffären. Det blev en tjej dag utan några suckande män.
Jag behövde bland annat köpa lite bastyger för att komplettera till alla mönstrade tyger jag har.
Jag var ute efter några fina tyger till mitt underbara vårtyg med körbärsblom. Jag hade siktat in mig på ett rosa-randigt och ett lime-randigt tyg och dessa fanns så fint i hyllan och väntade på mig. Några andra randiga tyger åkte med av bara farten.

Sedan tog jag mig en titt i stuvlådan och hittade fina enfärgade tyger och även ett härligt leopardtryck som kommer bli fint att göra tuffa kläder av. En stor bit på 3 meter fleece fick jag tag på med.
Detta var helt klart den bästa stuvlådan på länge för den innehöll precis det jag behövde ha.

Sedan var jag ute efter ett varseltyg, de hade inte ett riktigt så grovt tyg som jag hade velat ha, men det kommer nog bli bra med det jag hittade med.
Varseltyget skall jag ha till en alldeles speciellt kreation, dock kommer den till att hållas hemlig tills den är klar och vederbörande har fått den på sig.


Några meter spets fick sedan avsluta dagen. Dottern hade skött sig bra i affären och höll låda hela vägen hem med hjälp av mormor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar