24 februari 2014

Trekantssjal

Idag är det ett underbart vårväder, 9 grader varmt ute och man bara längtar till att få sitta och mysa i solen.

I lördags hade vi kalas för min mor som fyllde år. Jag var sugen på att ge henne något som hon kan använda både till vardags och fest. Men funderade länge på vad jag skulle kunna ge henne där jag inte behövde be om hennes mått för att då kanske avslöja presenten.

När jag hittade detta underbara viscosetyg visste jag med en gång vad jag skulle sy. En trekantssjal.

Trekantssjalar är enkla, smidiga och riktigt roliga att göra.
Man kan variera dessa sjalar precis som man vill, jag valde att göra en ganska tunn sjal så man kan ha den över axlarna men också fint om halsen utan att det blir för stort och bylsigt.
Den blev 140 cm lång och ca 50 cm i mitten.



Färgerna var härliga och detta är en ganska populärt mönster nu för tiden.
Men för att göra något lite extra på den och som jag tror även skulle passa fint till min mamma, så köpte jag en ganska tunn cremefärgad spets och satte runt om sjalen.



Jag har bara gjort någon enstaka sådan tidigare men vet faktiskt inte varför jag inte gjort fler, det måste det bli ändring på nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar