10 februari 2014

Fler bakverk i velour

Den senaste veckan har jag roat mig med att göra bakverk i velour, ja en och annan riktigt ätbar äppelpaj har det allt blivit också.
Jag gjorde några kanelbullar, donuts, dammsugare (punchrulle) och kokosbollar.
Det är pilligt att göra dessa godsaker men riktigt roligt att göra. Det är flera gånger roligare att göra bullar i velour än att göra riktiga bullar tycker jag. Allt detta knådande och jäsande. Nä, tacka vet jag lite tyg, stoppning och handsömnad.

Här är ett set som gick till en liten flicka på min sons dagis. Hon skall ha dem när hon leker i sin lekstuga och jag hoppas att hon kommer ha många trevliga fikastunder med dessa.
Jag tror hon blev glatt överraskad i fredags morse när hon  hittade detta prassliga och mjuka paket i sin dagislåda.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar