14 november 2013

Luvtunika

Jag har haft mycket projekt på gång, mycket jag velat göra men inte hunnit. Men nu har det äntligen börjat ta fart, ett och ett betar jag nu av projekten.

Ett av projekten jag har haft liggandes har varit en luvtunika till lilla E. Mönstret har legat färdigt länge men jag har inte hittat rätt tyg, förrän nu. Det fina hösttyget Forest var det jag väntat på.
Jag använde ett ljust orange kantband som verkligen gav den där höstliga men ändå uppiggande färgkombinationen.





Lillskruttan blev väldigt söt i tunikan och här ligger hon i väntan på att åka på sin lilla kusins födelsedagskalas.

Ett annat projekt jag håller på med just nu är att jag tar fram mönster till mina vetevärmare, mycket roligt och spännande.
Jag kommer att ha tre olika storlekar på värmare. Den minsta och den mellanstora kommer ha formen av ett djur. Alla kommer ha avtagbart överdrag som man lätt kan lägga i tvättmaskinen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar