10 juli 2013

Sommarugglor och framilonband









Förra veckan var det kalas som gällde, jag öppnade min dotters garderob och tyckte inte det fanns något kalasfint där.

Plockade fram symaskinerna, valde ett tyg och klockan 3 på natten innan kalaset blev denna lilla klänning klar.




Det är en mycket härlig modell. Små diskreta puffärmar och en liten smock fram gjorde klänningen mycket välsittande.
De små lila ugglorna gjorde klänningen både tuff och söt på en och samma gång.



Jag ville ha många veck på klänningen men jag ville inte att de skulle vara stumma så runt halsringningen, ärmkullar och ärmslut använde jag framilonband, transparent resår, för att få till vecken. 
Det var första gången jag använde detta och det var mycket smidigt och resultatet blev över förväntan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar