16 april 2013

En mjuk och go pillekatt

Jag gjorde några små pillekatter i samband med bläckfisken, som blev en doppresent.
Tyvärr missade jag på att ta bild på dessa små liv innan de flyttade hem till sina nya ägare
men nu fick jag tillfälle att göra en till och denna har jag nu lyckats fånga på bild.

Tyget är ett mjukt skönt jerseytyg där jag satt på små lappar i milda färger för att barnet skall ha något att pilla med.
Jag valde att inte sätta några ögon på denna och tyckte att den blev helt ok även utan ögon.




Det som är så bra med att göra dessa är att de är så avkopplande och man kan lätt sitta i soffan och stoppa katterna och forma den lite som man vill. Om man vill ha en smalare katt, tjockare, knubbiga ben och smal kropp osv.
Man kan även göra dessa i vävt bomullstyg de blir då mer stabila men inte så mjuka och  formbara.

Sömmarna gjorde jag med min overlock och det är lite knepigt att få till de runda partierna, men är man bara lite envis så går det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar