25 april 2013

Babyfilt

Här är ett projekt jag haft liggandes ett litet tag, jag har tänkt sy en babyfilt till min kommande lilla bebis, men inte riktigt vetat hur den skall se ut.

Nu när barnvagn och allt står klart fick jag iden om att göra så att filten matchar vagnen.
Vagnen är svart och röd med vitt innanför suffletten.

Resultatet ser ni här:









Bilderna var inte de bästa men jag är ju inte någon vidare fotograf.

Baksidan är av röd jersey med visa stjärnor, framsidan är röd collegetyg. Hade först tänkt att använda velour men då jag har en man som ogillar det materialet valde jag ett annat mjukt.
För att sedan framsidan inte skulle bli allt för enfärgad sydde jag på ett par vita stjärnor som jag kantade med svart söm.
Sedan för att återge lite mer av det svarta i vagnen valde jag att sy dit ett svart kantband.

Resultatet blev bättre än vad jag tänkt mig och filten känns alldeles lagom tjock.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar